Najważniejsze sukcesy w roku szkolnym 2018/2019
Nasza szkoła osiągnęła znakomite wyniki z egzaminów zewnętrznych: gimnazjalnego i ósmoklasisty – najlepsze spośród wszystkich szkół publicznych w województwie lubuskim!
Egzamin gimnazjalny. Średni wynik szkoły: 72,44 (lepszy od średniego wyniku woj. lubuskiego o 18,24%).
- język polski: 74,04% (o 13,03% lepiej od wyniku w woj. lubuskim)
- historia i wos: 71,96% (o 15,21% lepiej od wyniku w woj. lubuskim)
- matematyka: 62,07% ( o 22,97% lepiej od wyniku w woj. lubuskim )
- język angielski: 87,01% (o 20,53% lepiej od wyniku w woj. lubuskim)
- język niemiecki: 77,09% (o 22,70 lepiej od wyniku w woj. lubuskim).
Egzamin ósmoklasisty. Średni wynik szkoły: 76% (lepszy od średniego wyniku woj. lubuskiego o 25%).
- język polski: 71% (o 10% lepiej od wyniku w woj. lubuskim)
- matematyka: 73% (o 31% lepiej od wyniku w woj. lubuskim)
- język angielski: 84% (o 26% lepiej od wyniku w woj. lubuskim)
- język niemiecki: 84% (o 44% lepiej od wyniku w woj. lubuskim).
PEDAGOGIKA MONTESSORI
„Pomóż mi to zrobić samodzielnie” –
dziecko ma prawo do samodzielnego i nieskrępowanego rozwoju,
pracy własnej przy odpowiedniej pomocy nauczyciela.
/Maria Montessori/
W pracy z najmłodszymi dziećmi na początkowym etapie edukacji w klasach 1-3 wykorzystujemy elementy metody pedagogicznej Marii Montessori.
1. Wzbudzamy w dzieciach naturalną chęć do nauki, odkrywania świata i siebie samego w świecie.
2. Uczymy przezwyciężania strachu i wykorzystywania porażki na drodze do osiągnięcia sukcesu.
3. Pomagamy w budowaniu poczucia własnej wartości.
4. Pracujemy, wykorzystując materiały rozwojowe Montessori. Dzięki temu dziecko ma możliwość poznania świata za pomocą konkretów – dzieci poznają litery, cyfry, pojęcia, dźwięki itd. Materiały pomocnicze można nie tylko zobaczyć, ale także dotknąć, poczuć, usłyszeć. Uaktywnione zostają wszystkie zmysły, by w późniejszym etapie nauki lepiej radzić sobie z pojęciami bardziej abstrakcyjnymi.
5. Uczymy dziecko efektywnej pracy własnej.
6. Pomagamy w rozwijaniu indywidualnych potrzeb dziecka podczas lekcji jak i na oferowanych przez nas zajęciach pozalekcyjnych.
7. Dajemy okazję do zdobycia wielu praktycznych umiejętności np. przygotowanie prostych potraw, dekorowanie stołu, układanie bukietów, dbanie o ogród i zwierzęta.
8. Odwiedzamy miejsca w naszym mieści i poza, które tematycznie związane są z omawianymi tematami.
9. Stwarzamy dziecku możliwość aktywnego odpoczynku podczas organizowanych przez nas zajęć sportowych.