Pomoce dydaktyczne

  Klepsydry – sprzyjają motywacji

DSC 0092a

Uczniowie potrzebują różnego czasu na zastanowienie się. Niektórzy znają odpowiedź tuż po zadaniu pytania, inni muszą chwilę pomyśleć. Nauczyciel, wyznaczając  czas przeznaczony na wykonanie określonego zadania, wymaga podjęcia wysiłku przez  każdego  ucznia (nie tylko chętnego, który zgłosi się szybko do odpowiedzi). Wszyscy mogą zrozumieć polecenie i przemyśleć odpowiedź, zwłaszcza  gdy widzą, ile czasu im pozostało.

 

  Światła –  służą monitorowaniu pracy

DSC 0106a

Każdy z uczniów ma swój komplet kartoników i sam decyduje, jaki kolor wystawić, oceniając zrozumienie wykładanych przez nauczyciela treści. Wystawienie odpowiedniego koloru jest elementem samooceny i wskazówką dla nauczyciela, który pozyskuje informację dotyczącą dalszego nauczania.
Oznaczenia świateł:
zielony – „wszystko jest dla mnie jasne”,
żółty –„ rozumiem częściowo”,
czerwony –„ nie rozumiem”.

 

  Niezbędnik testowy – weryfikowanie wiedzy

DSC 0109a

Każdy z uczniów ma do dyspozycji swój komplet liter i po zastanowieniu się wybiera jedną z czterech możliwości. Równoczesność odpowiadania wymaga zaangażowania wszystkich uczniów, bo każdy z nich ma równe szanse odpowiedzi.

Nauczyciel sprawdza, w jakim stopniu zostały osiągnięte cele lekcji i otrzymuje rzetelną informację zwrotną.



logo Laboratoria Przyszłości pion kolorhum org
klub org
klasa

kluba34

logoetwinning 768x524 removebg previewEU flag Erasmus+ vect POS2

You must have the Adobe Flash Player installed to view this player.

Kalendarz wydarzeń

Grudzień 2023
P W Ś C Pt S N
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Gościmy:

Odwiedza nas 101 gości oraz 0 użytkowników.

Licznik odwiedzin

06538449
Dzisiaj
Wczoraj
2304
5922
Twoje IP: 34.229.63.28